A környezetvédő szervezetek utálják a szemétpostát. A postaládájukba kéretlenül bedobált kereskedelmi reklámokat a fogyasztói társadalom idétlenségének, felesleges papírpazarlásnak és mélylelki zaklatásnak tekintik. Védekezésül igen kreatív formákat alkalmaznak (a „Reklám Stop” matricák kiragasztásától a terjesztőkkel való aktív eszmecseréig).
A Hulladék Munkaszövetség öt évente rászánja magát és felméri, hogy egy átlagos magyar háztartás évente körülbelül hány kilogramm szemétpostát kap. AKCIÓ! A kereskedelem ugyanis ilyen adatot – mintha szégyellené – nem közöl, a szakirodalom is általában a Humusz adatait használja
Öt év elmúlt – a május pedig egy átlagos hónapnak tűnik. A választási szóróanyagok az enyészeté lettek, az uborkaszezon még nem indult be.
Arra kérjük tehát a velünk egyet érzőket, hogy 2010. május 1-től gyűjtsék össze és május 31-én mérjék le a háztartásukba érkezett havi szemétposta mennyiségét! (a mindenféle áruházláncok akciós újságjait, a kereskedelmi újságokat és szórólapokat).
Tehát a helyi közérdekű újságon kívül mindent. Utána dobhatják a papírgyűjtőbe.
Jellemző adatot akkor kapunk, ha a felmérésbe minél több háztartás és minél több irányból (főváros, város, kistelepülés) kapcsolódik be. Ehhez kérjük a segítségeteket.
A győri Reflex Környezetvédő Egyesület például 20 háztartást szervezett be.
A jelentkezéseket május 5-ig, a mennyiségeket június 5-i várjuk az alábbi címen: