A környezetvédő szervezetek utálják a szemétpostát. A postaládájukba kéretlenül bedobált kereskedelmi reklámokat a fogyasztói társadalom idétlenségének, felesleges papírpazarlásnak és mélylelki zaklatásnak tekintik. Védekezésül igen kreatív formákat alkalmaznak (a „Reklám Stop” matricák kiragasztásától a terjesztőkkel való aktív eszmecseréig).   

A Hulladék Munkaszövetség öt évente rászánja magát és felméri, hogy egy átlagos magyar háztartás évente körülbelül hány kilogramm szemétpostát kap. AKCIÓ! A kereskedelem ugyanis ilyen adatot – mintha szégyellené – nem közöl, a szakirodalom is általában a Humusz adatait használja

 Öt év elmúlt – a május pedig egy átlagos hónapnak tűnik. A választási szóróanyagok az enyészeté lettek, az uborkaszezon még nem indult be.

Arra kérjük tehát a velünk egyet érzőket, hogy 2010. május 1-től gyűjtsék össze és május 31-én mérjék le a háztartásukba érkezett havi szemétposta mennyiségét! (a mindenféle áruházláncok akciós újságjait, a kereskedelmi újságokat és szórólapokat).

Tehát a helyi közérdekű újságon kívül mindent. Utána dobhatják a papírgyűjtőbe. 

Jellemző adatot akkor kapunk, ha a felmérésbe minél több háztartás és minél több irányból (főváros, város, kistelepülés) kapcsolódik be. Ehhez kérjük a segítségeteket.

A győri Reflex Környezetvédő Egyesület például 20 háztartást szervezett be.

 

A jelentkezéseket május 5-ig, a mennyiségeket június 5-i várjuk az alábbi címen:

 

Hulladék Munkaszövetség
1111 Budapest, Saru u.11.
Tel.: 1 386 2648
e-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Permalink | Leave a comment  »